Ana içeriğe atla

S/4 HANA nedir?

SAP'nin yeni nesil kurumsal kaynak planlama uygulamalarının bütüne verdiği isim diyebiliriz. 
03 Şubat 2015 tarihinde SAP CEO'su Bill McDermott, kurucu ortağı Hasso Plattner ve Yönetim kurulu üyesi Bernd Leukert tarafından tüm dünyaya duyuruldu.


S/4 HANA ismi içinde yer alan S-> Simple (basit) 4'de 4. nesi anlamına gelmektedir.

SAP, S/4 HANA ile birlikte, basitleştirilmiş ve yeniden tasarlanmış iş süreçlerini vaadediyor. SAP ERP yeniden yazılıyor diyebiliriz. İlk kez 2014 yılında duyurulan Simple Finance ürünü S/4 içinde standart olarak sunuluyor.

S/4 HANA hem cloud'da hem de on-premise olarak kullanılabilecek. HTML5 tabanlı bir arayüzle kullanılabilecek. Bu yeni arayüzün adı Fiori. Ayrıca S/4 HANA içinde gerçek zamanlı olarak kullanılabilecek bir analitik engini olan HANA Live da yer alacak. Böylece hem OLAP hem OLTP aynı veritabanında yer alacak.




S/4 ile daha basit veri modeli olacağından daha az veritabanı tablosu olacak ve daha az veriye ihtiyaç duyulacak.

Konuyla ilgili yazdığım Linkedin makalesinde daha fazla detay bulunabilir:

https://www.linkedin.com/pulse/s4-hana-ile-hayatımız-nasıl-değişecek-sarhan-polatates


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SAP Concur Nedir? Nasıl Deneyebilirim? Neden Concur kullanmalıyım?

Concur, SAP'nin 2014 yılında satın aldığı, dünyanın en çok kullanıcısı olan bulut tabanlı seyahat masrafı yönetim uygulamasıdır. Concur'un gücü; sunduğu fonksiyonalitenin ötesinde, ekosisteminde barındırdığı iş ortaklarıdır. Binlerce iş ortağı sayesinde, kurumlar personelinin masraflarını kontrol etmenin ötesinde seyahatlerini planlama ve çok uygun fiyatlara karşılayabilme imkanına sahip olabilmekteler. Sizin için önceden pazarlığı yapılmış, konaklama, seyahat, yeme içme ve daha fazlası binlece şirket ve marka Concur pazar yerinde hazır beklemekte. Ayrıca anlaşma sağlanan bu partner ağı kullanılarak yapılan her türlü harcamanın belgesi elektronik olarak saklanmakta ve SAP ERP'ye otomatik olarak akabilmektedir. Bu sayede her çalışanın kabusu olan masraf girişi ya da masrafların geç girilmesi ya da ödenememesi gibi durumlar ortadan kalkmaktadır. Mevcut partner'ler için : https://www.concur.com/en-us/partners 2 kişilik bir şirketten 300.000 çalışanı olan bir gr

SAP Concur ile nasıl masraf girilir? Örnek Ekranlar ile anlatımı

Öncelikle Concur deneme sürümüne kayıt olmanız gerekiyor. Böylece 30 gün boyunca Concur 'u kullanabiliyorsunuz. E-mail adresi ve belirlediğiniz bir şifre ile login olduğunuzda aşağıdaki ekran size karşılıyor, çok basit ve derli toplu, nasıl yapacağım diye bir manual ya da help dökümanına başvurmanıza gerek yok. Login olduktan sonra yandaki ekran size karşılıyor. Concur Logosunun yanında size adınızla hitap ederek yapabileceğiniz işlemleri ve daha once yapmış olduğunuz işlemleri gösteriyor. Start a report'a tıkladığınızda masraf girişine hemen başlayabiliyorsunuz. Öncesinde kendinize ait bilgileri güncellemek isterseniz kolayca yapabiliyorsunuz bunu, örneğin şirketiniz masrafları hangi hesaba yatırmasını istiyorsanız bunu kolayca beliyleyebiliyorsunuz.Ya da kredi kartınızı tanımlayıp özellikle mobil versiyonunu kullanırken anlaşması şirketlerden yapacağınız masrafları basitçe yapabilmeyi sağlıyor. Arık gerekli ayarlamaları yaptığımıza göre masraf girişine başlayabiliriz