Ana içeriğe atla

How to engage in SAP Cloud Computing as an Experienced ISV

You are a company specializing in making or selling software, designed for mass or niche markets. You made a successfull track with happy consumers and clients during last 15-20 years. Or you are working in such company as a developer or an executive. You were very happy with the trends and technology that you were in. However things are changing dramatically in last 2-3 years.
Trends are changing, consumers / customers are changing, demands are changing, and finally technology and offerings are changing, as an ISV you need to build your strategy, set up your framework, prepare your infrastructure (if you can afford), train your team and start to convert your existing products. Main challange here is lack of time, you can not try too many options, you have to hit the target at one shot.
First things first: Before transform your business, you need to transform way of thinking. Please take a look this game-changing articles:
Now, you made your mind and ready to engage the new world. Your strategy is set and your team is established. At this stage you need to make a decision:
Will you offer some new on-promise solutions to your existing customers or will you offer new solutions to the whole world?
First options is seems easy to start and get some results, however this might helps to get extra 2-3 years before you will be forgotten unfortunately. Follow the second option, be sure that SAP has very good offerings for you. Please read these two articles, this will clear many blur areas.
You do not need to invest on premise in order to be the part of this wold. SAP is offering Paas, the SAP HANA Cloud Platform: please have a look this documentation:

Please do not waste any more time and just join the new world. It fun and easy to start development, please have a look this document SAP HANA Cloud Application Development Scenario End-to-End Tutorial created by Jens Glander
Finally, there is more place for ISVs in SAP Cloud offerings, you are all invited, please join 🙂
Cheers,

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SAP Concur Nedir? Nasıl Deneyebilirim? Neden Concur kullanmalıyım?

Concur, SAP'nin 2014 yılında satın aldığı, dünyanın en çok kullanıcısı olan bulut tabanlı seyahat masrafı yönetim uygulamasıdır. Concur'un gücü; sunduğu fonksiyonalitenin ötesinde, ekosisteminde barındırdığı iş ortaklarıdır. Binlerce iş ortağı sayesinde, kurumlar personelinin masraflarını kontrol etmenin ötesinde seyahatlerini planlama ve çok uygun fiyatlara karşılayabilme imkanına sahip olabilmekteler. Sizin için önceden pazarlığı yapılmış, konaklama, seyahat, yeme içme ve daha fazlası binlece şirket ve marka Concur pazar yerinde hazır beklemekte. Ayrıca anlaşma sağlanan bu partner ağı kullanılarak yapılan her türlü harcamanın belgesi elektronik olarak saklanmakta ve SAP ERP'ye otomatik olarak akabilmektedir. Bu sayede her çalışanın kabusu olan masraf girişi ya da masrafların geç girilmesi ya da ödenememesi gibi durumlar ortadan kalkmaktadır. Mevcut partner'ler için : https://www.concur.com/en-us/partners 2 kişilik bir şirketten 300.000 çalışanı olan bir gr

SAP Concur ile nasıl masraf girilir? Örnek Ekranlar ile anlatımı

Öncelikle Concur deneme sürümüne kayıt olmanız gerekiyor. Böylece 30 gün boyunca Concur 'u kullanabiliyorsunuz. E-mail adresi ve belirlediğiniz bir şifre ile login olduğunuzda aşağıdaki ekran size karşılıyor, çok basit ve derli toplu, nasıl yapacağım diye bir manual ya da help dökümanına başvurmanıza gerek yok. Login olduktan sonra yandaki ekran size karşılıyor. Concur Logosunun yanında size adınızla hitap ederek yapabileceğiniz işlemleri ve daha once yapmış olduğunuz işlemleri gösteriyor. Start a report'a tıkladığınızda masraf girişine hemen başlayabiliyorsunuz. Öncesinde kendinize ait bilgileri güncellemek isterseniz kolayca yapabiliyorsunuz bunu, örneğin şirketiniz masrafları hangi hesaba yatırmasını istiyorsanız bunu kolayca beliyleyebiliyorsunuz.Ya da kredi kartınızı tanımlayıp özellikle mobil versiyonunu kullanırken anlaşması şirketlerden yapacağınız masrafları basitçe yapabilmeyi sağlıyor. Arık gerekli ayarlamaları yaptığımıza göre masraf girişine başlayabiliriz

S/4 HANA nedir?

SAP'nin yeni nesil kurumsal kaynak planlama uygulamalarının bütüne verdiği isim diyebiliriz.  03 Şubat 2015 tarihinde SAP CEO'su Bill McDermott, kurucu ortağı Hasso Plattner ve Yönetim kurulu üyesi Bernd Leukert tarafından tüm dünyaya duyuruldu. S/4 HANA ismi içinde yer alan S-> Simple (basit) 4'de 4. nesi anlamına gelmektedir. SAP, S/4 HANA ile birlikte, basitleştirilmiş ve yeniden tasarlanmış iş süreçlerini vaadediyor. SAP ERP yeniden yazılıyor diyebiliriz. İlk kez 2014 yılında duyurulan Simple Finance ürünü S/4 içinde standart olarak sunuluyor. S/4 HANA hem cloud'da hem de on-premise olarak kullanılabilecek. HTML5 tabanlı bir arayüzle kullanılabilecek. Bu yeni arayüzün adı Fiori. Ayrıca S/4 HANA içinde gerçek zamanlı olarak kullanılabilecek bir analitik engini olan HANA Live da yer alacak. Böylece hem OLAP hem OLTP aynı veritabanında yer alacak. S/4 ile daha basit veri modeli olacağından daha az veritabanı tablosu olacak ve daha az veriye ihtiyaç