SAP'nin ve Digital Dönüşüm çağının yeniden tarif edildiği dönemde, nasıl aranan bir SAP danışmanı olunur diye kendim için düşünürken aşağıdaki listeyi oluşturdum ve sizlerle paylaşmak istedim:
1. Öğrenin : iyi bir yemek pişirebilmek için taze, kaliteli ve sağlıklı malzeme kullanmak gerekir der, her ünlü şef. Danışmanlık da aynen böyledir, iyi bir danışman olmak için, kaliteli, taze ve doğru bilgi sahibi olmak şarttır. Günde en az 1 saatinizi okumaya ve araştırmaya harcamanızı öneriyorum.
2. Paylaşın: Bilginin paylaştıkça çoğaldığına inanan birisi olarak, mutlaka edinilen tecrübenin paylaşılması gerektiğini düşünüyorum. Eğer çağınızın öncüsü olmak istiyorsanız, orijinal fikirlerinizi, saha ve proje bilgilerinizi mutlaka ilgili sosyal platformlarda paylaşın.
3. Ne yapmalı sorusuna cevap olun: Artık kimsenin bilmediği derinlemesine teknik bilgilerden çok, değer katan ve işletmeyi ileriye götüren katma değerli bilgilerin tercih edildiği dönemdeyiz. Önereceğiniz tüm bilgilerin, birilerinin işine yaraması gerekli. Nasıl yapılır sorusu yerine ne yapılmalı sorularına cevap olun.
4. Çevik olun: Eğer müşterinizin bir sorunu ya da talebi varsa, bir danışman olarak hızlıca çözüm sunmak zorundayız. Unutmayın siz oyalanırken, başkaları işi kapabilir. Eğer birden fazla alternatifiniz varsa içinden en uygun olanı bulmak için zaman harcamayın. En olası alternatifleri avantaj ve dezavantajları ile müşterinize hızlıca sunun ve en uygun olanı beraberce bulun.
5. Pozitif olun: Müşterinizle mücadele etmeyin, haklı olduğunuzu karşı tarafı bezdirerek ispat etmeye çalıştırmak, size sadece zaman ve sempati kaybettirecektir. Ayrıca rakiplerinizin çözümlerini çürütmeye de çalışmayın. Siz kendi çözümünüze odaklanın ve hep pozitif olun. Sempatik danışman aranan danışmandır.
6. Ulaşılabilir olun: Müşterilerinizden ve sorunlarından kaçmayın, soruları ve sorunları sevin ve yüzleşin. Unutmayın tüm müşteriler sorunlarını çözmüş ve zor zamanlarında yanlarında olmuş danışmanları hatırlarlar.
Sevgiler,
@sarhanpolatates
Yorumlar
Yorum Gönder